Funcția publică scoasă la concurs:
I. SERVICII DE MANAGEMENT DE CAZ PENTRU COPIL ȘI FAMILIE – Compartiment Evaluarea si Monitorizarea Copilului cu dizabilitati
- Consilier, clasa I, grad profesional principal – 1 post de executie, pe perioadă nedeterminată
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului
- Perioada de depunere a dosarelor de concurs (17.01.2025 – 05.02.2025 inclusiv) la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din str. Ioan Plavoșin nr. 21, luni – joi între orele 9.00-15.00; vineri 9.00-12.00.
- Selecția dosarelor de concurs: 06.02.2025
- Proba scrisă a concursului, este programată în data de 18.02.2025, ora 12.00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din str. Ioan Plavoșin nr. 21
- Proba de interviu se susține în data de 25.02.2025, ora 10.00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din str. Ioan Plavoșin nr. 21.
Cerințele de ocupare a postului:
I. SERVICII DE MANAGEMENT DE CAZ PENTRU COPIL ȘI FAMILIE- Compartiment Evaluarea si Monitorizarea Copilului cu dizabilitati
- Consilier, clasa I, grad profesional principal – 1 post de executie, pe perioadă nedeterminată
Condiţii generale: candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din OUG nr.57/2019 Codul Administrativ.
Cerinţele de ocupare a funcţiei publice de execuţie vacante mai sus-menţionate sunt:
- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă Domeniul de licentă Asistență Socială
- Vechime minimă în specialitatea studiilor: 5 ani
- Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamână
Bibliografie și tematică
- Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
Bibliografie specifică:
- Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica
– CAPITOLUL II Drepturile copilului
– CAPITOLUL VI Protecția copilului împotriva abuzului, neglijării, exploatării și a oricărei forme de violență
– CAPITOLUL VII Instituții și servicii cu atribuții în protecția copilului
- Legea nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie
Tematica
– Capitolul I Dispoziţii generale şi definiţii
– Capitolul II Instituţii şi servicii cu atribuţii în activitatea de prevenire a separării copilului de familie
– Capitolul III Observatorul naţional al copilului
- Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu
cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale
Tematica
– Capitolul III Colaborarea interinstituţională şi managementul de caz pentru copiii cu dizabilităţi şi/sau CES – SECŢIUNEA 1 Identificarea şi evaluarea iniţială a cazurilor
- Ordinul secretarului de stat al Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului nr. 288/2006 pentru aprobarea standardelor minime privind managementul de caz în domeniul protecției drepturilor copilului
Tematica – In integralitate
- Legea Asistenței Sociale 292/2011:
– Capitolul IV – Secțiunea a 2-a – Asistența socială a copilului și familiei
Atribuțiile postului pentru care se organizează concurs
Pentru – Consilier, clasa I, grad profesional principal la SERVICII DE MANAGEMENT DE CAZ PENTRU COPIL ȘI FAMILIE- Compartiment Evaluarea si Monitorizarea Copilului cu dizabilitati
- Atribuții privind managementul de caz pentru copiii cu dizabilități conform Ordinului comun nr.1985/1305/5805/2016, după cum urmează:
- Evaluarea inițială a copiilor cu dizabilități şi/sau CES la prima încadrare: realizarea raportului de evaluare inițială, informarea obligatorie a părinților cu privire la drepturi și identificarea situațiilor de urgență;
- Evaluarea socială a copiilor cu dizabilități şi/sau CES, documentată în ancheta socială și anexa cu factorii de mediu, evaluarea riscurilor;
- Informare și sprijin acordat părinţilor cu privire la modalitatea obţinerii certificatului de încadrare în grad de handicap/orientare şcolară, a drepturilor, facilităților și a serviciilor, precum și sprijinirea părinților pentru înscriere la medicul de familie;
- Identificarea unei soluţii de transport la unitatea sanitară abilitată pentru evaluarea copiilor din familii cu venituri insuficiente și contractarea serviciului de transport la unitatea sanitară pentru copiii nedeplasabili, conform protocolul încheiat între Consiliul Judeţean Timiş-Direcţia de Sănătate Publică-Inspectoratul Şcolar Judeţean;
- Programarea copiilor din familii cu venituri insuficiente la Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi sau Serviciul de Evaluare şi Orientare Şcolară şi profesională din cadrul DGASPC Timiş;
- Monitorizarea Planului de Abilitare Reabilitare pentru copiii cu dizabilităţi din familii precum și efectuarea semestrială a vizitelor de monitorizare la domiciliul copilului la solicitarea managerului de caz;
- Promovarea modelului integrat, bazat pe identificarea potențialului holistic a copilului de dezvoltare/îmbunătățire a abilităților sale în contextul familiei și a comunității, oferind sprijin și suport atât copilului cu dizabilități cât și familiei acestuia;
- Sprijinirea părinţilor în vederea identificării serviciilor de recuperare-abilitare/reabilitare;
- Colaborarea cu managerul de caz din cadrul Serviciului Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități din cadrul DGASPC Timiș;
- Notificarea Serviciului de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități din cadrul DGASPC Timiş, atunci când familia își schimbă domiciliul în alt județ;
- Notificarea managerului de caz în situația în care se impune reevaluarea complexă în vederea încadrării în grad de handicap înainte cu 60 de zile de la data de expirarea a termenului de valabilitate a certificatului emis anterior şi transmiterea către managerul de caz evaluarea complexă a Raportului de monitorizare a copilului şi familiei;
- Transmiterea către DGASPC – Serviciul Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități dispoziţia de numire a responsabilului de caz prevenire pentru fiecare copil cu handicap din familie;
2. Atribuții privind managementul de caz pentru copiii cu dizabilități aflați în risc de separare de părinți, conform legislației în vigoare, astfel:
- Realizează activitatea de prevenire a separării copilului de familia sa pentru copiii cu dizabilități din familii;
- Identifică şi evaluează situaţiile care impun acordarea de servicii şi/sau beneficii pentru prevenirea separării copilului de familia sa;
- Întocmește și implementează planul de servicii în conformitate cu art.39 și art.40 din Legea nr. 272/2004 și Ordinul nr. 286/2006;
- Monitorizează modul de implementare a planului de servicii trimestrial/semestrial sau ori de câte ori situația o impune;
- Desfășoară activitatea de elaborare, avizare și monitorizare a Planurilor de servicii realizate pentru copiii cu dizabilități pentru a beneficia de servicii în cadrul ONG-urile care desfășoară activități în conformitate cu Legea 272/2004, subvenționate de către Consiliul Local pe baza Legii 34/1998;
- Asigură consilierea şi informarea familiilor cu copii în întreţinere, asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;
- Înaintează propuneri primarului/directorului general al instituției, în cazul în care este necesară luarea unei măsuri de protecţie specială, în condiţiile legii;
- Oferă date și informații pentru crearea şi actualizarea bazei de date la nivelul compartimentului în vederea centralizării datelor colectate în activitatea desfăşurată;
- Asigură informațiile necesare elaborării de rapoarte către diverse autorități de la nivel local, județean și național;
- Participă la elaborarea, dezvoltarea şi aplicarea întocmai a procedurilor operaţionale/de sistem şi a instrucţiunilor de lucru privind activităţile specifice ce urmează a fi procedurate ori revizuite pe parcursul fiecărui an;
- Participă la implementarea şi dezvoltarea Sistemului de Control Managerial la nivelul activităţii desfăşurate şi la nivelul compartimentului unde este iși desfășoară activitatea;
- Participă la reactualizarea obiectivelor specifice ale serviciului, la stabilirea indicatorilor acestora precum și la alte activități specifice necesare implementării SCIM.
- Desfășoară activități conform obiectivelor specifice identificate la nivelul Servicii de Management de Caz pentru Copil și Familie pe anul în curs, luate la cunoștință și asumate prin semnătură;
- Identifică riscurile şi circumstanţele care favorizează apariţia acestora în activitatea specifică desfăşurată pe care le comunică responsabilului cu riscurile la nivelul serviciului, conform procedurii existente luate la cunoștință și asumate;
- Îşi îmbunătăţeşte continuu cunoştinţele prin studiu individual şi participare la programe de instruire, formare profesională specifice;
- Îndeplinește activitățile stabilite prin Convențiile de Colaborare încheiate între Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara prin Servicii de Management de Caz pentru Copil și Familie;
- Duce la îndeplinire cu profesionalism şi la termenele stabilite obiectivele, prin măsurile care îi sunt stabilite prin Programul de Dezvoltare SCIM precum şi a deciziilor conducătorului serviciului cu privire la implementarea şi dezvoltarea SCIM;
- Participă la elaborarea instrucţiunilor de lucru necesare definirii indicatorilor de performanţă şi gestionarea fondurilor publice pentru implementarea unui sistem de monitorizare şi raportare a performanţelor, pe baza indicatorilor asociaţi obiectivelor specifice pe an;
- Participă la sesiuni de lucru, dezbateri, seminarii, conferinţe pe teme sociale, evenimente, ateliere etc., în funcție de delegarea primită din partea șefului de serviciu;
- Colaborează permanent cu personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara şi cu Serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
- Promovează în mod continuu interesele SMCCF și ale Direcției de Asistență Socială a Muncipiului Timisoara;
- Aduce la îndeplinire orice alte atribuţii stabilite de către Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, cu respectarea specificului activităţii din fişa postului;
- Se obligă ca, în exercitarea funcţiei publice, să manifeste un comportament profesionist, să asigure în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea, imparţialitate şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.
- Aduce la îndeplinire orice alte atribuţii stabilite de către Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, cu respectarea specificului activităţii din fişa postului;
- Se obligă ca, în exercitarea funcţiei publice, să manifeste un comportament profesionist, să asigure în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea, imparţialitate şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.
Data publicării anunțului de concurs 17.01.2025.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: Str. I. Plavoșin nr. 21, telefon 0356/416050, e-mail: cmanagement.dastm@gmail.com, persoană de contact d-na Muthi Sorina – consilier grad profesional superior la Servicii Management Instituțional Juridic și Relații Publice, Compartiment management instituțional.
Anexăm la prezentul anunț:
– Formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023
– Condițiile de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din OUG nr. 57/2019 Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
– Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
– Modelul adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Servicii Management Instituțional Juridic și Relații Publice
Compartiment Management Instituțional