Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara a organizat miercuri, 24 aprilie, o sesiune de instruire profesională a asistenților personali ai persoanelor cu handicap, angajați în cadrul DAS MT, la care au participat în jur de 200 de asistenți personali.
Programul de formare profesională a avut drept tematică: ” Principiile etice ale profilului asistentului personal, incidența faptelor de corupție. Particularități privind normele specifice de protecție în domeniul sănătății și securității în muncă”.
Evenimentul a fost organizat de către departamentul Servicii și Beneficii Sociale pentru Persoane Adulte cu Dizabilități din cadrul DAS MT în colaborare cu personalul de specialitate al direcției.
Sesiunea de instruire profesională a avut loc la Casa Tineretului – Fundația Județeană pentru Tineret Timiș și a fost dedicată asistenților personali angajați în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Prezent la eveniment, primarul Municipiului Timișoara, Dominic Fritz, le-a transmis participanților: “ Sunt ferm convins că Timișoara are la fel de mult nevoie de dumneavoastră și de persoanele de care aveți grijă, cum dumneavoastră aveți nevoie de Direcția de Asistență Socială, Primărie, alte instituții. Cu fiecare persoană cu dizabilitate care este inclusă în viața noastră comună, noi ca o comunitate creștem. Creștem în diversitate, creștem în experiență, în empatie, creștem bunătatea. Toată lupta pentru un oraș mai accesibil, mai prietenos cu persoanele cu dizabilități, nu este doar o luptă pentru dumneavoastră și familiile dumneavoastră, este de fapt o luptă importantă pentru tot orașul, indiferent dacă ai sau nu o dizabilitate. Noi toți avem nevoie să fim o comunitate care învață cum să depășim bariere.“
Mesajul Directorului General DAS MT, doamna Emese Eszteró: “Munca dumneavoastră, a asistenților personali, este foarte importantă pentru noi și pentru cei pe care îi aveți în grijă. Asistenții personali au mai multe roluri, în primul rând sunteți membri de familie și știm cât de greu este acest lucru. Vă asigurăm de tot sprijinul nostru. Suntem aici, împreună, pentru că instituția noastră, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, este alături de dumneavoastră, cu tot ce ne obligă și ne permite legea.”
Directorul General Adjunct DAS MT, doamna Simona Potîng, coordonatorul serviciului care se ocupă de asistenții personali, a transmis: „Apreciem foarte mult munca dumneavoastră, a asistenților personali. De dumneavoastră depinde modul în care o persoană cu dizabilități are contact cu societatea, poate să intre în societate, să socializeze și să nu rămână undeva ascunsă în anonimat. Dorim să știți că, ori de câte ori veți apela la noi, avem servicii și centre în care vă putem sprijini.“
Prin aceste programe de formare profesională, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara își propune creșterea gradului de eficientizare a activității asistenților personali ai persoanelor cu handicap și sprijinirea acestora în desfășurarea atribuțiilor profesionale, așa cum sunt prevăzute în legislație, în contractul de muncă, precum și în fișa postului.
Potrivit normelor legale, autorităţile publice au obligaţia să asigure instruirea periodică a asistenților personali, iar aceștia au obligaţia de a participa, o dată la 2 ani, la instruirea organizată de angajator.
Compartiment Relații Publice