Direcția de Asistenta Sociala a Municipiului Timișoara organizează concurs de recrutare pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată a următoarelor funcții publice de execuție vacante:
Posturile vacante:
ISERVICIUL ANALIZĂ CALCUL COSTURI SERVICII SOCIALE - consilier, clasa I, grad profesional debutant ( 1 post - ID 570808 )
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Condiții de participare generale: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din OUG nr.57/2019 Codul Administrativ
Cerințele de ocupare a funcției publice de execuție vacante:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice (ramura de știință), științe juridice (ramura de știință), științe administrative (ramura de știință).
- condiții minime de vechime în specialitatea studiilor: nu este necesară
Atribuții:
- Cunoaște și aplică legile și a actele normative specifice domeniului de activitate;
- Participă la inventarierea tuturor activităților ce presupun, în desfășurarea lor, componenta de asistență socială, cât și a celorlalte servicii colaterale ce concură la activitatea de asistență socială;
- Cunoaște standardelor de calitate și a standardelor de cost pentru toate serviciile oferite de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara și a furnizorilor de servicii acreditate în condițiile legii, subvenționate sau contractate din fonduri publice;
- Participă sub supervizarea șefului de serviciu la implementarea metodei de analiză cost-beneficiu în mod permanent, în timp real, respectând principiul celor 3E: eficientă, economicitate și eficacitate necesare pentru o transparență a modului de utilizare a fondurilor publice.
- Participă la punerea în practică a măsurilor stabilite de către șeful de serviciu, menite să asigure minimizarea resurselor alocate, fără a se compromite realizarea în bune condiţii a obiectivelor serviciilor sociale;
- Participă la implementare măsurilor, cu supervizarea șefului de serviciu, pentru maximizarea rezultatelor unor servicii din structura instituției;
- Participă la compararea realizarilor și costurilor cu impactul dorit pentru serviciile sociale prestate;
- Pune la dispoziție datele necesare realizării diverselor raportări către diverse instituții publice (Ministerul Muncii, Primăria Municipiului Timișoara, AJPIS etc.) care vizează analiza, calculul și compararea costurilor serviciilor sociale;
- Participă la realizarea altor activități specifice domeniului de asistență socială cu referire la analiza, calculul și compararea costurilor serviciilor sociale.
- Se deplasează pe teren la serviciile sociale pentru obținerea datelor necesare punerii în aplicare a obiectivelor stabilite;
- Aplică întocmai procedurile de sistem şi procedurile operaţionale, după ce acestea au fost aprobate de conducerea entităţii;
- Îşi îmbunătăţeşte continuu cunoştinţele prin studiu individual şi participare la programe de instruire, formare profesională specifice postului, inclusiv celor legate de SCIM;
- Duce la îndeplinire cu profesionalism şi la termenele stabilite, obiectivele prin măsurile care îi sunt stabilite prin Programul de Dezvoltare SCIM precum şi a deciziilor conducătorului serviciului cu privire la implementarea şi dezvoltarea SCIM;
- Respectă măsurile de securitate și sănătatea în muncă pentru prevenirea apariției și răspăndirii Coronavirusului la locul de muncă în condițiile instituirii stării de alertă sau urgență.
- Participă la realizarea indicatorilor de performanţă şi la gestionarea fondurilor publice pentru implementarea unui sistem de monitorizare şi raportare a performanţelor, pe baza indicatorilor asociaţi obiectivelor specifice pe an;
- Realizarea arhivării documentelor din domeniul de activitate conform actelor normative în vigoare / nomenclatorul arhivistic al DAS Timișoara;
- Colaborează permanent cu personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara şi cu Serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
- Aduce la îndeplinire orice alte atribuţii stabilite de către Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, cu respectarea specificului activităţii din fişa postului;
- Se obligă ca, în exercitarea funcţiei publice, să manifeste un comportament profesionist, să asigure în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea , imparţialitate şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.
Bibliografie și tematică
- Constituţia României, republicată;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Titlul I şi II ale părţii a VI-a;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 292 /2011 asistenței sociale – Capitolul V Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială, Secţiunea a 2-a Nivelul local, art. 112 și art.113 și Capitolul VII Finanțarea asistenței sociale Secţiunea a 3-a Contractarea serviciilor sociale.
- Hotărârea nr. 1.153 din 21 noiembrie 2001pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistența socială – Cap. III Evaluarea și selecționarea asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, Cap. IV Acordarea subvenției, Cap. V. Verificarea acordării serviciilor de asistența socială și a utilizării subvenției.
ISERVICIUL ANALIZĂ CALCUL COSTURI SERVICII SOCIALE - consilier, clasa I, grad profesional asistent ( 1 post - ID 570810 )
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Condiții de participare generale: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din OUG nr.57/2019 Codul Administrativ.
Cerințele de ocupare a funcției publice de execuție vacante:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice (ramura de știința), științe juridice (ramura de știința);
- condiții minime de vechime : 1 an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
Atribuții :
- Cunoaște și aplică legile și a actele normative specifice domeniului de activitate;
- Participă la inventarierea tuturor activităților ce presupun, în desfășurarea lor, componenta de asistență socială, cât și a celorlalte servicii colaterale ce concură la activitatea de asistență socială;
- Cunoaște standardelor de calitate și a standardelor de cost pentru toate serviciile oferite de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara și a furnizorilor de servicii acreditate în condițiile legii, subvenționate sau contractate din fonduri publice;
- Participa la implementarea metodei de analiză cost-beneficiu în mod permanent, în timp real, respectând principiul celor 3E: eficientă, economicitate și eficacitate necesare pentru o transparență a modului de utilizare a fondurilor publice.
- Participare la stabilirea tarifului unitar rezultat în urma însumării tuturor cheltuielilor de natură materială, de personal, investiții și alte cheltuieli, generate prin furnizarea tuturor serviciilor sociale;
- Participă la stabilirea tarifului unitar ca limită maximă obligatorie pentru fiecare serviciu de asistență socială oferit, cât și pentru serviciile colaterale;
- Realizează calcularea și compararea costurilor obținute, a beneficiilor obținute prin ofertarea serviciilor sociale către anumite segmente de beneficiari;
- Participă la punerea în practică a măsurilor stabilite de către șeful de serviciu, menite să asigure minimizarea resurselor alocate, fără a se compromite realizarea în bune condiţii a obiectivelor serviciilor sociale;
- Participă la calcularea și compararea costurilor obținute, a beneficiilor obținute prin ofertarea serviciilor sociale către anumite segmente de beneficiari;
- Participă la evaluarea costurilor pentru realizarea unui serviciu social, stabilirea raportului dintre rezultatele obţinute şi costul resurselor utilizate în vederea obţinerii acestora;
- Participă la implementare măsurilor, cu supervizarea șefului de serviciu, pentru maximizarea rezultatelor unor servicii din structura instituției;
- Participă la compararea realizărilor și costurilor cu impactul dorit pentru serviciile sociale prestate;
- Pune la dispoziție datele necesare realizării diverselor raportări către diverse instituții publice (Ministerul Muncii, Primăria Municipiului Timișoara, AJPIS etc.) care vizează analiza, calculul și compararea costurilor serviciilor sociale;
- Participă la realizarea altor activități specifice domeniului de asistență socială cu referire la analiza, calculul și compararea costurilor serviciilor sociale.
- Participă la evaluarea economiilor realizate în gestionarea fondurilor alocate pentru realizarea unui serviciu social,
- Se deplasează pe teren la serviciile sociale pentru obținerea datelor necesare punerii în aplicare a obiectivelor stabilite;
- Aplică întocmai procedurile de sistem şi procedurile operaţionale, după ce acestea au fost aprobate de conducerea entităţii;
- Îşi îmbunătățește continuu cunoștințele prin studiu individual şi participare la programe de instruire, formare profesională specifice postului, inclusiv celor legate de SCIM;
- Duce la îndeplinire cu profesionalism şi la termenele stabilite, obiectivele prin măsurile care îi sunt stabilite prin Programul de Dezvoltare SCIM precum şi a deciziilor conducătorului serviciului cu privire la implementarea şi dezvoltarea SCIM;
- Respectă măsurile de securitate și sănătatea în muncă pentru prevenirea apariției și răspăndirii Coronavirus la locul de muncă în condițiile instituirii stării de alertă sau urgență.
- Participă la realizarea indicatorilor de performanţă şi la gestionarea fondurilor publice pentru implementarea unui sistem de monitorizare şi raportare a performanţelor, pe baza indicatorilor asociaţi obiectivelor specifice pe an;
- Realizarea arhivării documentelor din domeniul de activitate conform actelor normative în vigoare / nomenclatorul arhivistic al DAS Timișoara;
- Colaborează permanent cu personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara şi cu Serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
- Aduce la îndeplinire orice alte atribuţii stabilite de către Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, cu respectarea specificului activităţii din fişa postului;
- Se obligă ca, în exercitarea funcţiei publice, să manifeste un comportament profesionist, să asigure în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea , imparţialitate şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.
Bibliografie și tematică
- Constituţia României, republicată;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Titlul I şi II ale părţii a VI-a;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 292 /2011 asistenței sociale – Capitolul V Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială, Secţiunea a 2-a Nivelul local, art. 112 și art.113 și Capitolul VII Finanțarea asistenței sociale Secţiunea a 3-a Contractarea serviciilor sociale.
- Hotărârea de Guvern nr. 1.153/2001pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistența socială – Cap. III Evaluarea și selecționarea asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, Cap. IV Acordarea subvenției, Cap. V. Verificarea acordării serviciilor de asistența socială și a utilizării subvenției.
IISERVICIUL ANALIZĂ CALCUL COSTURI SERVICII SOCIALE - consilier, clasa I, grad profesional superior ( 1 post - ID 570814)
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Condiții de participare generale: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din OUG nr.57/2019 Codul Administrativ
Cerințele de ocupare a funcției publice de execuție vacante:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe economice (ramura de știința);
- condiții minime de vechime : 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice
Atribuții:
- Cunoașterea și aplicarea legilor și a actelor normative specifice domeniului de activitate;
- Inventarierea tuturor activităților ce presupun, în desfășurarea lor, componenta de asistență socială, cât și a celorlalte servicii colaterale ce concură la activitatea de asistență socială;
- Cunoașterea standardelor de calitate și a standardelor de cost pentru toate serviciile oferite de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara și a furnizorilor de servicii acreditate în condițiile legii, subvenționate sau contractate din fonduri publice;
- Participare la elaborarea și implementarea unei metode de analiză cost-beneficiu în mod permanent, în timp real, respectând principiul celor 3E:
- Stabilirea tarifului unitar rezultat în urma însumării tuturor cheltuielilor de natură materială, de personal, investiții și alte cheltuieli, generate prin furnizarea tuturor serviciilor sociale;
- Stabilirea tarifului unitar ca limită maximă obligatorie pentru fiecare serviciu de asistență socială oferit, cât și pentru serviciile colaterale;
- Analiza cost/beneficiu și eficiența economică (în măsura în care resursele utilizate sunt folosite în mod judicios și corect);
- Calcularea și compararea costurilor obținute, a beneficiilor obținute prin ofertarea serviciilor sociale către anumite segmente de beneficiari;
- Evaluarea costurilor pentru realizarea unui serviciu social, stabilirea raportului dintre rezultatele obţinute şi costul resurselor utilizate în vederea obţinerii acestora;
- Elaborarea de rapoarte, statistici necesare elaborării de către serviciul de specialitate a Planului anual de acțiune privind serviciile sociale, cu respectarea prevederilor din art.118 din Legea 292/2011 (date detaliate privind numărul şi categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi înfiiţate, programul de contractare a serviciilor de la furnizorii privaţi, programul de subvenţionare, bugetul estimat şi sursele de finanţare);
- Evaluarea economiilor realizate în gestionarea fondurilor alocate pentru realizarea unui serviciu social,
- Propunerea de măsuri, de practici de management care să asigure minimizarea resurselor alocate, fără a se compromite realizarea în bune condiţii a obiectivelor serviciilor sociale;
- Propunerea de măsuri pentru maximizarea rezultatelor unui serviciu din structura instituției;
- Compararea realizarilor și costurilor cu impactul dorit pentru serviciile sociale prestate ;
- Emiterea rapoartelor economice necesare selecționării asociațiilor și fundațiilor cu personalitate juridică care depun documentația de solicitare a accesarii din fonduri publice din bugetul local prin subventionare sau prin contractare;
- Emiterea analizei de specialitate necesare serviciului răspunzător pentru elaborarea și fundamentarea propunerilor de buget cu privire la sumele necesare acordării din fonduri publice de la bugetul local prin subventionare sau contractare a asociațiilor și fundațiilor cu personalitate juridică care înființează și administrează unități de asistență socială și care beneficiază de subvenționare sau de contractare de servicii social;
- Elaborarea datelor și statisticilor necesare fundamentării documentației pentru aprobarea în Consiliul Local a diverselor propuneri ale DAS MT în colaborare cu personalul Serviciului Strategii – Programe și Biroul Juridic ;
- Asigurarea datelor si informatiilor care sa asigure reproiectarea serviciilor sociale prestate de DASMT.
- Realizarea diverselor raportări către diverse instituții publice (Ministerul Muncii, Primăria Municipiului Timișoara, AJPIS etc.) care vizează analiza, calculul și compararea costurilor serviciilor sociale;
- Realizarea altor activități specifice domeniului de asistență socială cu referire la analiza, calculul și compararea costurilor serviciilor sociale.
- Identificarea și evaluarea riscurilor de suprasolicitare psihică determinate de responsabilitatea crescută a muncii și necesitatea luării unor decizii de intervenții bazate pe cele 3E: eficiență, economicitate, eficacitate pentru asigurarea transparentă a modului de utilizare a fondurilor publice.
- Se deplasează pe teren la serviciile sociale pentru obținerea datelor necesare punerii în aplicare a obiectivelor stabilite;
- Răspunzător de elaborarea, actualizarea şi aplicarea întocmai a procedurilor de sistem şi a celor operaţionale, după ce acestea au fost aprobate de conducerea entităţii ;
- Participă şi răspunde de implementarea şi dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial (SCIM) la nivelul activităţii desfăşurate şi la nivelul structurii unde este angajat;
- Răspunde de identificarea riscurilor şi circumstanţelor care favorizează apariţia acestora în activitatea specifică desfăşurată, , conform procedurii existente luate la cunoștință și asumate;
- Îşi îmbunătăţeşte continuu cunoştinţele prin studiu individual şi participare la programe de instruire, formare profesională specifice postului, inclusiv celor legate de SCIM;
- Duce la îndeplinire cu profesionalism şi la termenele stabilite, obiectivele prin măsurile care îi sunt stabilite prin Programul de Dezvoltare SCIM precum şi a deciziilor conducătorului serviciului cu privire la implementarea şi dezvoltarea SCIM;
- Asigurarea, îndeplinirea și aplicarea măsurilor de securitate și sănătatea în muncă pentru prevenirea apariției și răspăndirii CORONORAVIRUS la locul de muncă în condițiile instituirii stării de alertă sau urgență.
- Participă la elaborarea instrucţiunilor de lucru necesare definirii indicatorilor de performanţă şi gestionarea fondurilor publice pentru implementarea unui sistem de monitorizare şi raportare a performanţelor, pe baza indicatorilor asociaţi obiectivelor specifice pe an;
- Participă la sesiuni de lucru, dezbateri, seminarii, conferinţe pe teme economice, sau după caz, sociale.
- Colaborează permanent cu personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara şi cu Serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
- Aduce la îndeplinire orice alte atribuţii stabilite de către Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, cu respectarea specificului activităţii din fişa postului;
- Se obligă ca, în exercitarea funcţiei publice, să manifeste un comportament profesionist, să asigure în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea , imparţialitate şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.
Bibliografie și tematică
- Constituția României, republicată;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Titlul I și II ale pârții a VI-a;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
- Legea nr. 292 /2011 asistenței sociale – Capitolul III Sistemul de servicii sociale, Capitolul V Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială, Secţiunea a 2-a Nivelul local, art. 112 și art.113, Capitolul VII Finanțarea asistenței sociale Secțiunea a 3-a Contractarea serviciilor sociale.
- Hotărârea de Guvern nr. 1.153/2001pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistența socială – Cap. III Evaluarea și selecționarea asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, Cap. IV Acordarea subvenției, Cap. V. Verificarea acordării serviciilor de asistența socială și a utilizării subventiei.
- Hotărârea de Guvern nr. 1253/2022 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale.
- Legea nr. 98 din 19 mai 2016 privind achizițiile publice – Capitolul I Dispoziții generale Secţiunea 1 Obiect, scop și principii, Capitolul III Modalităţi de atribuire Secţiunea 1 Procedurile de atribuire: Paragraful 1 Aplicarea procedurilor de atribuire, Paragraful 2 Licitația deschisă, Paragraful 3 Licitaţia restrânsă, Paragraful 9 Servicii sociale şi alte servicii specifice
IIISERVICIUL REZILIENȚĂ ȘI MOBILIZARE COMUNITARĂ - consilier, clasa I, grad profesional superior ( 1 post - ID 570801)
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Condiții de participare generale: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din OUG nr.57/2019 Codul Administrativ
Cerințele de ocupare a funcției publice de execuție vacante:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniu de studiu: asistență socială (domeniu de licență), psihologie (domeniu de licență), sociologie (ramura de știință), filosofie (ramura de știință), studii culturale (ramură de știință);
- să dețină competențe lingvistice de comunicare în limba engleză (scris. citit, vorbit – nivel mediu) – se dovedește în cadrul susținerii probei suplimentare;
- condiții minime de vechime: 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.
Atribuții
- Pentru acordarea de asistență persoanelor care au părăsit teritoriul Ucrainei în urma conflictului armat se vor îndeplini următoarele atribuții:
- Înregistrează date privind persoanele din Ucraina care au decis să tranziteze sau să rămână o perioadă mai lungă în municipiul Timișoara într-o bază de date electronică;
- Realizează o primă evaluare a nevoilor persoanelor și înregistrează aceste nevoi în baza de date;
- Identifică soluții în comunitate pentru a răspunde nevoilor persoanelor din Ucraina;
- Înregistrează toate intervențiile realizate pentru persoanele din Ucraina în baza de date;
- Realizează verificarea pe teren a locuințelor puse la dispoziția de către persoanele fizice din comunitate pentru cazarea persoanelor din Ucraina;
- Primește și înregistrează solicitări ale persoanelor fizice de decontare a cheltuielilor cu hrana și cazarea persoanelor din Ucraina, conform legislației specifice;
- Realizează verificări, la sediul serviciului și pe teren, privind veridicitatea celor declarate de persoanele care solicită decontarea cheltuieli cu cazarea și hrana persoanelor din Ucraina;
- Realizează documente necesare decontării cheltuielilor cu cazarea și hrana persoanelor din Ucraina, cu respectarea limitelor de competență;
- Menține legătura cu alte organizații publice și private din comunitate care derulează activități sau proiecte în sprijinul persoanelor din Ucraina;
- Propune strategii, planuri de acțiune, programe, proiecte, încheierea de parteneriate cu organizații publice și private de la nivel local, național și internațional pentru a veni în sprijinul persoanelor care au părăsit teritoriul Ucrainei în urma conflictului armat;
- Realizează analize statistice privind persoanele din Ucraina pe baza informațiilor înregistrate în baza de date și raportează datele statistice;
- Planifică și implementează activitățile de relocare a persoanelor din Ucraina ulterior finalizării conflictului armat.
- Pentru integrarea socială a străinilor care au dobândit protecție internațională sau un drept de ședere în România se vor îndeplini următoarele atribuții:
- Sprijină accesul străinilor care au dobândit protecție internațională în România la asistență socială, medicală și la educație, în condițiile legii;
- Face parte din echipa locală de sprijin, constituită conform HG 945/2020
- Pentru mobilizarea comunității și promovarea voluntariatului se vor îndeplini următoarele atribuții:
- Identifică persoane, grupuri de inițiativă, organizații, firme care sunt dispuse să lucreze împreună și să ofere resurse pentru a răspunde unor situații de criză și a promova incluziunea socială a diverselor grupuri vulnerabile;
- Menține legătura în permanență cu serviciile DAS Timișoara și implică personalul și beneficiarii din grupuri vulnerabile în campanii, acțiuni și activități comune cu parteneri din comunitate;
- Facilitează întâlniri între diverse persoane/grupuri/reprezentanți ai unor instituții și organizații (autorități publice locale, agenți economici, persoane fizice, grupuri de inițiativă, organizații ale societății civile) în scopul planificării și implementării unor intervenții rapide în cazul unor diverse crize (umanitare, dezastre, epidemii, situații specifice persoanelor migrante, relocarea persoanelor refugiate după terminarea războiului, etc.) și pentru a promova activități vizând incluziunea socială a grupurilor vulnerabile;
- Întreprinde acțiuni pentru mobilizarea voluntarilor din comunitate și implicarea lor în diverse activități de promovare a incluziunii sociale;
- Monitorizează activitatea de voluntariat de la nivelul DAS Timișoara și se asigurară că aceasta se face cu respectarea prevederilor legale;
- Menținere legătura cu instituții de învățământ care solicită realizarea activității de voluntariat pentru studenți în cadrul diverselor servicii din structura DAS Timișoara;
- Ține evidența parteneriatelor încheiate la nivelul DAS Timișoara și planifică activități comune cu partenerii din comunitate;
- Propune strategii, planuri de acțiune, programe, proiecte, încheierea de parteneriate în domeniul socio-medical cu organizații publice și private de la nivel local, național și internațional pentru a oferi un răspuns rapid și integrat la diverse situații de criză (umanitare, dezastre, epidemii, situații specifice persoanelor migrante etc.) și pentru a veni în sprijinul grupurilor vulnerabile.
- Pentru realizarea activității de muncă în folosul comunității va îndeplini următoarele atribuții:
- Pune în aplicare prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare a Nucleului Local de Coordonare și Monitorizare a muncii în folosul comunității prestate în cadrul U.A.T. Timișoara;
- Organizează și monitorizează activitatea persoanelor repartizate să presteze muncă în folosul comunității la nivelul DAS Timișoara cu respectarea Standardelor prevăzute de HG 818/2018;
- Pentru atingerea obiectivelor serviciului
- Asigură informațiile necesare elaborării de rapoarte către diverse autorități de la nivel local, județean și național;
- Desfășoară activitățile conform obiectivelor specifice identificate la nivelul Serviciului Reziliență și Mobilizare Comunitară pe anul în curs, luate la cunoștință și asumate prin semnătură;
- Participă la elaborarea, actualizarea şi aplicarea întocmai a procedurilor de sistem şi a celor operaţionale, după ce acestea au fost aprobate de conducerea entităţii şi i-au fost aduse la cunoştinţă prin difuzare pe diverse căi e comunicare;
- Participă şi răspunde pentru implementarea şi dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial (SCIM) la nivelul activităţii desfăşurate şi la nivelul structurii unde este angajat;
- Participă la identificarea riscurilor şi circumstanţelor care favorizează apariţia acestora în activitatea specifică desfăşurată, pe care le comunică responsabilului cu riscurile la nivel de serviciu, conform procedurii existente luate la cunoștință și asumate;
- Îşi îmbunătăţeşte continuu cunoştinţele prin studiu individual şi participare la programe de instruire, formare profesională specifice postului, inclusiv celor legate de SCIM;
- Duce la îndeplinire cu profesionalism şi la termenele stabilite, obiectivele prin măsurile care îi sunt stabilite prin Programul de Dezvoltare SCIM precum şi a deciziilor conducătorului serviciului cu privire la implementarea şi dezvoltarea SCIM;
- Asigurarea, îndeplinirea și aplicarea măsurilor de securitate și sănătatea în muncă pentru prevenirea apariției și răspândirii CORONORAVIRUS (SARS-COV-2) la locul de muncă în condițiile instituirii stării de alertă sau urgență.
- Participă la elaborarea instrucţiunilor de lucru necesare definirii indicatorilor de performanţă şi gestionarea fondurilor publice pentru implementarea unui sistem de monitorizare şi raportare a performanţelor, pe baza indicatorilor asociaţi obiectivelor specifice pe an;
- Participă la sesiuni de lucru, dezbateri, seminarii, conferinţe pe teme sociale;
- Colaborează permanent cu personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara şi cu Serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
- Aduce la îndeplinire orice alte atribuţii stabilite de către Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, cu respectarea specificului activităţii din fişa postului;
- Se obligă ca, în exercitarea funcţiei publice, să manifeste un comportament profesionist, să asigure în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea , imparţialitate şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.
Bibliografie și tematica
- Constituţia României, republicată;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Titlul I şi II ale părţii a VI-a;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit protecție internațională sau un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spațiul Economic European și a cetățenilor Confederației Elvețiene;
- Hotărârea de Guvern nr. 945/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr. 44/2004;
- Ordonanţa Guvernului nr. 15 din 27 februarie 2022 privind acordarea de sprijin și asistență umanitară de către statul român cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina;
- Ordonanţa Guvernului nr. 20 din 7 martie 2022 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară;
- Ordonanţa Guvernului nr. 28 din 23 martie 2022 pentru modificarea unor acte normative;
- Hotărârea de Guvern nr. 336 din 11 martie 2022 privind stabilirea mecanismului de decontare din bugetul inspectoratelor județene pentru situații de urgență/Inspectoratului pentru Situații de Urgență București-Ilfov a cheltuielilor cu hrana și cazarea cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina, găzduiți de persoane fizice, precum și pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 494 din 8 aprilie 2022 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 336/2022 privind stabilirea mecanismului de decontare din bugetul inspectoratelor județene pentru situații de urgență/Inspectoratului pentru Situații de Urgență București-Ilfov a cheltuielilor cu hrana cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina, găzduiți de persoane fizice, precum și pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne;
- Legea nr. 78 din 24 iunie 2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România.
CONDIŢIILE GENERALE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR VACANTE
prevăzute de art. 465 din OUG nr.57/2019 Codul Administrativ
Poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- îndeplinește condițiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- are cetățenia română și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;
Calendarul desfășurării concursului
la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din str. I. Plavoșin nr. 21
SELECȚIA DOSARELOR |
Depunerea dosarului de concurs |
14.02.2023 – 06.03.2023 (inclusiv) |
PROBA SCRISĂ* |
Desfășurarea probei scrise |
17.03.2023 ora 10.00 |
INTERVIUL* |
Desfășurarea interviului |
23.03.2023, ora 10.00 |
PROBA SUPLIMENTARĂ ELIMINATORIE |
evaluare a competențelor lingvistice de comunicare în limba engleză pentru postul de consilier, clasa I, grad profesional superior ( 1 post – ID 570801) de la Serviciul Reziliență și Mobilizare Comunitar (scris. citit, vorbit – nivel mediu) |
16.03.2023, ora 09.00 |
ACTE NECESARE PENTRU PARTICIPAREA LA CONCURS
DOSARELE DE ÎNSCRIERE LA CONCURS trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:
- formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia actului de identitate;
- copia certificatului de naștere;
- copia certificatului de căsătorie (dacă este cazul);
- copia sentinței de divorț (dacă este cazul);
- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
- copia carnetului de muncă/adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei, conform modelului Anexa nr. 2D;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
- cazierul judiciar;
- adeverinta conform prevederilor art.23 din Legea 118/2019 eliberata de structurile de cazier judiciar;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:
Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara – Serviciul Resurse Umane