Direcția de Asistență Socială a Muncicpiului Timișoara, anunță organizarea unei proceduri de selecție a partenerilor privați pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării și depunerii cererii de finanțare aferente unui proiect în cadrul Programului Citizens, Equality, Rights and value (CERV)
Procedura de selecție se desfășoară în conformitate cu prevederile:
- Regulation (EU) 2021/692 of the European Parliament and of the Council of 28 April 2021 establishing the Citizens, Equality, Rights and Values Programme (OJ L 156, 5.5.2021, p. 1);
- Commission Implementing Decision C(2022) 8588 final of 1/12/2022 on the financing of the Citizens,Equality, Rights and Values programme and the adoption of the work programme for 2023-2024;
- CERV-2024-DAPHNE: Call for proposals to prevent and combat gender-based violence and violence against children;
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestoraȘ
- Hotărârea Guvernului nr. 875 din 31 august 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
- Acordul de Parteneriat 2021-2027, aprobat prin Decizia (CE) nr. C(2022) 5132 final de punere în aplicare a Comisiei din 25.07.2022;
- Legea nr. 192/2011 a asistenței sociale actualizată;
- Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030, care cuprinde obiectivele naționale asumate pentru implementarea Strategiei Europa 2020 prin Programul Național de Reformă și a Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă a ONU Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030;
- Strategia națională pentru egalitatea de gen 2021-2027;
- Strategia națională din 30 martie 2022 privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea 440 din 12.04.2022;
- Strategia pentru dezvoltare regională, regiunea Vest 2021-2027;
- Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale la nivelul municipiului Timișoara 2023-2027;
- Strategia naționala privind promovarea egalitații de șanse și de tratament între femei și bărbați și prevenirea și combaterea violentei domestice 2022-2027;
- Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice;
- Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului „Copii protejaţi, România sigură” 2023-2027;
- Child protection – integrating systems (europa.eu);
- Moving towards integrated child protection systems in the EU | European Union Agency for Fundamental Rights (europa.eu);
- Child’s General comment No. 13 (2011) on the right of the child to freedom from all forms of violence;
- 10 principles on Integrated Child protection systems;
- UN Special Representative of the Secretary–General on violence against children;
- Lege nr 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului.
Obiectivul programului: Combaterea violenței, inclusiv violența bazată pe gen și violența împotriva copilului prin:
- prevenirea și combaterea la toate nivelurile tuturor formelor de violență bazată pe gen împotriva femeilor și fetelor, în toată diversitatea lor, și violența domestică, inclusiv prin promovarea standardelor din Convenția Consiliului Europei asupra prevenirii și combaterii violenței împotriva femeilor și violența domestică;
- prevenirea și combaterea tuturor formelor de violență împotriva copiilor, tinerilor și altor grupuri în risc, cum ar fi persoane LGBTQI și persoane cu dizabilități;
- sprijinirea și protejarea tuturor victimelor directe și indirecte ale tuturor formelor de violență, cum ar fi victimele violenței domestice care are loc în cadrul familial sau al relațiilor intime, inclusiv copii rămași orfani ca rezultat al crimelor domestice, sprijinirea și asigurarea aceluiași nivel de protecție în Uniunea Europeană pentru victimele violenței bazată pe gen.
Scopul si obiectivul proiectului:
Optimizarea sistemului de protecție a copilului în orașele partenere prin implicarea actorilor relevanți în activități integrate de formare profesională, includerea în grupuri interdisciplinare de lucru și producerea de instrumente comune și conștientizarea la nivel național a fenomenului de violență împotriva copilului și resurselor aferente prin campanii media targetate atât spre copii cât și spre publicul larg, cu o abordare care integrează standarde europene și internaționale consacrate.
Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului:
- Formare profesională de specialiști din diferite instituții și organizații care au activitate în protecția copilului și combaterea violenței împotriva copilului (stakeholders) pe diferite teme privind protecția copilului și ateliere de formare/informare pentru părinți.
- Campanii media la nivel național și local (în orașele implicate) țintite către copii și publicul larg având ca scop conștientizarea fenomenului de violență împotriva copilului în România și a măsurilor de combatere.
Activitatea/Activitățile în care va fi implicat partenerul care urmează a fi selectat;
Formare profesională de specialiști din diferite instituții și organizații care au activitate în protecția copilului combaterea violenței împotriva copilului (stakeholders) pe diferite teme privind protecția copilului și ateliere de formare/informare pentru părinți,
Valoarea proiectului
Valoarea maximă a proiectului nu poate depăși echivalentul în lei a maximum 1.000.000 euro, calculat la cursul info euro aferent lunii mai 2024.
Detaliile privind Cofinanțarea proiectului sunt specificate în Ghidul Solicitantului – Condiții Specifice Suma va fi stabilită de autoritatea care acordă finanțarea pe baza proiectului estimat buget și o rată de finanțare de 90% conform ghidului CERV-2024-DAPHNE: Call for proposals to prevent and combat gender-based violence and violence against children.
Bugetul estimativ al proiectului este de aproximativ 1.000.000 Euro (se va definitiva ulterior valoarea cererii de finanțare cu partenerii din proiect în funcție de activitățile vizate).
Criteriile de selecție
a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu):
Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidații le vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială a Muncicpiului Timișoara:
- Scrisoare de intenție (Anexa 1)
- Fișa partenerului (Anexa 2)
- Declaratia de onoare(Anexa 3)
- Raport de activitate pentru anul 2023
- Lista de proiecte pe ultimii 4 ani
- CV-ul în format Europass RO – coordonator și traineri propuși
- Documente justificative privind desfășurarea, de la data înființării până la data lansării prezentului apel, a minim 12 luni de activitate în domeniul formării profesinale pentru prevenirie violenței împotriva copiilor
Cele 3 anexe trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fișei partenerului să fie integral completate.
În Scrisoare de intenție și în Fișa partenerului candidații vor menționa cel puțin activitatea de formare profesională de specialiști din diferite instituții și organizații care au activitate în protecția copilului (stakeholders) pe diferite teme privind protecția copilului și ateliere de formare/informare pentru părinți în care se va implica în cadrul proiectului și pentru care dispun de resursele materiale și umane necesare și vor furniza o scurtă descriere a acțiunilor propuse în cadrul acestei activități cu prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor așteptate și atingerea obiectivelor și a contribuției în parteneriat: plus valoare adusă proiectului (cf CERV-2024-DAPHNE: Call for proposals to prevent and combat gender-based violence and violence against children“).
Candidații vor prezenta și documente prin care sa facă dovada veridicității celor declarate pe proprie răspundere in Scrisoarea de intenție și Fișa partenerului, după cum urmează:
- Statutul organizației / actul constitutiv / certificat constatator prin care se face dovada că are în obiectul de activitate/statut activitate/activitățile de natura celor care sunt necesare implementării proiectului – formare profesională, conform cu temele și activitățile la care dorește sa fie partener (COD CAEN 8559 activat, principal sau secundar);
- Cod Unic Înregistrare/Certificat Înregistrare Fiscală;
- Demonstrează prin documente justificative desfășurarea, de la data infiintarii până la data lansării prezentului apel, a minim 12 luni de activitate in domeniul formării profesinale pentru prevenirie violenței împotriva copiilor;
- Ultimele 4 situații financiar-contabile/după caz ultimele situații finanicare existente de la data înființării (balanță, bilanț contabil) din care să rezulte veniturile pentru a proba că are capacitatea financiară de realizare a activităților din proiect. Aceste documente se prezintă în copie, semnate, ștampilate și certificate conform cu originalul de către reprezentantul legal sau semntate electronic in cazul in care documentatia este depusa on-line;
- CV-ul în format Europass al persoanei propuse ca si coordonator și a documentelor justificative din care să reiasă experiența profesională, precum și calificările acestuia (în format pdf, semnate) și a trainerilor propuși precum și calificările (studiile) acestuia/acestora.
- Lista resurselor materiale deținute de candidat și propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (ex.: material; echipamente ca de ex. laptop, videoproiecor etc.; vehicule; spații disponibile pentru desfășurarea activităților proiectului etc);
- Autorizații și/sau acreditări care atestă expertiza relevantă pentru activitățile selectate conform legislației în domeniu dacă este cazul, valabile la data depunerii documentației;
- Lista proiectelor anterioare (proiecte cheie din ultimii 4 ani);
- Raport anual de activitate pentru ultimul an calendaristic.
Nota: Beneficiarii și entitățile afiliate trebuie să se înregistreze în Portalul Participantului – înainte de depunerea proiectului – și va trebui să fie validați de către Serviciul Central de Validare (REA Validation). Pentru validare li se va solicita să încarce documente care demonstrează statutul legal/originea (pentru ONG/Asociații/Fundații-extras actualizat din Registrul asociațiilor și fundațiilor; pentru SRL-extras constatator de la Registrul Comertului) și Certificat platitor de TVA. Documentele solicitate pentru înregistrarea în Portalul Participantului trebuie să nu fie mai vechi de 6 luni.
Data limită de depunere a dosarelor de candidatură: 14.05.2024, până la ora 12.
Persoana de contact: Darida Codruta, tel: 0356/416050, e-mail: proiecte.dasmt@gmail.com.
Modalitatea de depunere a candidaturilor:
a. La secretariatul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, sediu administrativ din str. Ioan Plavoșin nr.21, începând cu data de 26.04.2024 în intervalul orar 8-16, până la data de 14.05.2024 orele 12. Organizațiile interesate să participe la selecție vor depune documentele solicitate, în plic închis cu mențiunea: „Pentru selecția de partener ” CERV-2024-DAPHNE – Apel de propuneri pentru prevenirea șicombaterea violenței bazate pe gen și a violenței împotriva copiilor”;
b. În format electronic, prin mijloace electronice (e-mail) până în data de 14.05.2024 orele 12, pe adresa de email proiecte.dasmt@gmail.com.
Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română și vor fi depuse în oricare din formele precizate mai sus și în termenul solicitat, asumate de reprezentantul legal prin semnătura și ștampilă sau semnătura electronică după caz.
Pe baza documentației depuse de candidații, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaților conform Grilei de evaluare – etapa de evaluare formală și a Grilei de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat.
Cerințe generale privind eligibilitatea partenerului:
Pentru a fi eligibil partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- să fie persoane juridice (organisme publice sau private);
- să fie stabilit într-una dintre țările eligibile, și anume:
- Statele membre ale UE (inclusiv țările și teritoriile de peste mări (TTPM));
- Țări non-UE: țările asociate Programului CERV sau țările care se află în negocieri în desfășurare pentru un acord de asociere și în care acordul intră în vigoare înainte de semnarea grantului (lista țărilor participante)
- alte conditii de eligibilitate:
- NU face obiectul unei sancțiuni administrative (de exemplu, o decizie de excludere sau de sancționare financiară)
- NU se află într-una dintre următoarele situații de excludere:
- falimentare, lichidare, având afacerile administrate de instanţe, încheiat un acord cu creditorii, activităţi comerciale suspendate sau supuse oricăror alte proceduri sau proceduri similare;
- în cazul încălcării obligațiilor fiscale sau de securitate sociala;
- împotriva unei abateri profesionale grave;
- înșelătorie, corupție, legături cu o organizație criminală, spălare de bani, infracțiuni legate de terorism (inclusiv finanțarea terorismului), exploatarea prin muncă a copiilor sau traficul de persoane;
- în cazul în care s-au constatat deficiențe semnificative în ceea ce privește respectarea obligațiilor principale în temeiul unui contract de achiziții publice al UE, al unui acord de grant, al unui premiu, al unui contract de experți sau al altor obligații similare;
- vinovate de nereguli în sensul articolului 1(2) din Regulamentul nr. 2988/95;
- înfiinţată sub o altă jurisdicţie, cu intenţia de a eluda obligaţiile fiscale, sociale sau alte obligaţii legale din ţara de origine (inclusiv crearea unei alte entităţi în acest scop).
- în Statutul organizației / actul constitutiv / certificat constatator să se precizeze că are în obiectul de activitate formare profesională(COD CAEN 8559 activat, principal sau secundar);
- să fie înregistrați în Portalul Participantului – aferent CERV-2024-DAPHNE – Apel de propuneri pentru prevenirea șicombaterea violenței bazate pe gen și a violenței împotriva copiilor”.
În cererea de finanțare se va detalia rolul fiecărui partener în implementarea proiectului, resursele umane și materiale alocate, precum și bugetul alocat pentru implementarea activității/activităților asumate de fiecare partener.
Atât Solicitantul cât și fiecare Partener trebuie să contribuie financiar la implementarea proiectului, respectiv să aibă alocate cheltuieli eligibile din totalul cheltuielilor eligibile prevăzute în buget, corespunzător activităților în care este implicat fiecare partener, nefiind posibil ca un partener și/sau solicitantul să asigure partea de buget (contribuție/ asistență financiară nerambursabilă sau/si contribuție proprie) prevăzută pentru alt partener /care trebuie asigurată de alt partener.
Evaluarea candidaților
Candidații declarați admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare și selectare a partenerilor. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declarați admiși candidații care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare 65 de puncte. Vor fi declarați respinși candidații care întrunesc mai puțin de 65 de puncte.
Rezultatul procedurii
Rezultatul procedurii de selecție se va publica pe site-ul Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara printr-un anunț (în termen de 1 zile lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor), care va conține informațiile cuprinse în anunțul de selecție și informații privind candidații/ofertanții participanți la procedură admiși și respinși și punctajul obținut de fiecare dintre aceștia, iar partenerii selectați vor fi contactați direct, la datele de contact furnizate în Fișa partenerului.
Soluționarea contestațiilor
Ofertanții care nu au fost selectați de către Direcția de Asistență Socială a municipiului Timișoara ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanțare pentru proiectul care face obiectul anunțului de selecție pot depune, în termen de 1 zi Iucrătoare de la data publicării listei pe site-ul Direcția de Asistență Socială a municipiului Timișoara, contestații care se soluționează de Comisia de contestații în termen de 1 zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.
Calendarul procedurii de selecție:
Perioada de depunere a candidaturilor |
26.04.2024–14.05.2024, orele 12 |
Evaluarea documentației |
14.05.2024 între orele 13- 16 |
Anunț candidați admiși/respinși |
15.05.2024 până la ora 12 |
Depunere contestații |
16.05.2024 până la ora 12 |
Soluționare contestații |
16.05.2024 între orele 13 -16 |
Afișare rezultat final |
17.05.2024 până la ora 12 |
Anexe:
- Scrisoare de intenție (Anexa 1)
- Fișa partenerului (Anexa 2)
- Declaratie de onoare (Anexa 3)
- Grila de evaluare etapa de evaluare formală (Anexa 4)
- Grila de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat (Anexa 5)
- Metodologie privind selecția partenerilor, entități private, pentru proiectele finanțate din fonduri structurale nerambursabile (Anexa 6)
Arhiva anexe
Serviciul Dezvoltare Strategii Programe