Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, anunță organizarea unei proceduri de selecție a partenerilor privați furnizor privat de servicii sociale acreditați conform legii pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării și depunerii cererii de finanțare în cadrul unui apel de proiecte finanțat prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.
Procedura de selecție se desfășoară în conformitate cu prevederile:
Program/Prioritatea/Obiectiv general/Obiectiv specific:
Program: Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027
Prioritate: P05. Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii
Apel de proiecte: “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vede-
rea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”
Obiectiv general/Scop: Obiectivul general al proiectului îl reprezintă prevenirea și reducerea riscului de separarea a copiilor de familii precum și reintegrarea copiilor din sistemul de protecție specială în familie, în Municipiul Timișoara, prin implementarea metodei managementului de caz și furnizarea a 4 tipuri de servicii de sprijin (2 tipuri de servicii sociale licențiate și 2 modele de intervenție inovatoare) completate cu măsuri de acompaniere (sprijin financiar) pentru un număr minim de 266 copii din care 27 romă.
Obiectiv specific: ESO4.11. Lărgirea accesului egal și în timp util la servicii de calitate, sustenabile și la prețuri accesibile, inclusiv servicii care promovează accesul la locuințe și îngrijire orientată către persoane, inclusiv asistență medicală Modernizarea sistemelor de protecție socială, inclusiv promovarea accesului la protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor și grupurilor defavorizate Îmbunătățirea accesibilității, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, precum și a eficacității și rezilienței sistemelor de sănătate și a serviciilor de îngrijire pe termen lung (FSE+)
ID proiect: 328741
Prioritatea 5 din Programul Incluziune si Demnitate Socială 2021 – 2027 vizează implementarea de măsuri la nivel național care contribuie la reducerea deprivării materiale care afectează copiii (inclusiv prin sprijinirea familiilor monoparentale), la reducerea riscului de separare a copilului de familie precum și la dezvoltarea de servicii specializate pentru copii. POIDS sprijină persoanele afectate de tranziția climatică prin măsuri care vizează accesul la angajare pentru mamele singure și persoanele cu dizabilități, precum și măsuri de sprijinire a copiilor ai căror părinți lucrează în străinătate sau nu au loc de muncă
Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului:
Activitățile în care va fi implicat partenerul:
Valoarea proiectului:
Valoarea maximă a proiectului nu poate depăși echivalentul în lei a maximum 2.000.000 euro, calculat la cursul inforeuro aferent lunii mai 2024.
Cuantumul cofinanțării proprii a partenerului,conform Tabel 6 din Ghidul Solicitantului – Condiții Generale PIDS, este:
Cofinanțare minimă admisibilă: persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial
Prioritate | Tipuri de regiuni | Fond | Cofinanțare UE % | Cofinanțare națională publică % | Cofinanțare națională publică – contribuție proprie % |
P5 | Regiune mai puțin dezvoltată | FSE+ | 85 | 15 | 0 |
Cofinanțare minimă admisibilă: persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial:
Prioritate | Tipuri de regiuni | Fond | Cofinanțare UE % | Cofinanțare națională publică % | Cofinanțare națională publică – contribuție proprie % |
P5 | Regiune mai puțin dezvoltată | FSE+ | 85 | 10 | 5 |
Criteriile de selecție a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu):
Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidații le vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara:
– implementarea de măsuri de dezinstituționalizare a copiilor;
– implementarea de măsuri de sprijin prin furnizarea de servicii de consiliere psihologică,
psihoeducațională, psihosocială pentru copii;
– implementarea de programe de educație parentală;
– implementarea de programe de prevenire a părăsirii timpurii a școlii;
– implementarea de programe de sprijin pentru copiii cu părinți plecați în străinătate.
– implementarea de programe de stimulare a incluziunii sociale și educaționale a copiilor proveniți
din grupurile vulnerabile în învățământul antepreșcolar/preșcolar/preuniversitar.
Forma de prezentare a ofertei de către entitatea interesată să devină partener:
Documentele de selecție vor fi prezentate în anunțul de selecție, respectiv:Scrisaoarea de intenție(Anexa1),Fișa partenerului(Anexa2),Declarație eligibilitate(Anexa3),Declarație evitarea dublei finanțări(Anexa4),Grila de evaluare etapa de evaluare formală(Anexa5),Grila de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat(Anexa6),Declarație privind conformitatea cu prevederile Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene(Anexa7), Declarație privind respectarea Convenției Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități(Anexa 8).
Data limită de depunere a dosarelor de candidatură: 11.07.2024
Persoana de contact:Tataru Sara , tel: 0356/416050,e-mail: proiecte.dasmt@gmail.com.
Modalitatea de depunere a candidaturilor:
a). La Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, sediu administrativ din str. Ioan Plavoșin nr.21, în perioada 28.06.2024-11.07.2024 în intervalul orar 8-16, personal/curier/poștă, în plic închis cu mențiunea: „Pentru selecția de partener ” in cadrul apelului de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, PIDS 2021-2027.
b). În format electronic, prin mijloace electronice (e-mail) în perioada 28.06.2024-11.07.2024 până la ora 24, pe adresa de e-mail proiecte.dasmt@gmail.com , fax 0356416049.
Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română și vor fi depuse în oricare din formele precizate mai sus și în termenul solicitat, asumate de reprezentantul legal prin semnătura și ștampila sau semnătura electronică după caz.
Pe baza documentației depuse de candidații, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaților conform Grilei de evaluare – etapa de evaluare formală (ANEXA 5) și a Grilei de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat (ANEXA 6).
Cerințe generale privind eligibilitatea partenerului
Pentru a fi eligibil partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
Organizația/Reprezentantul NU se află în niciuna din următoarele situații:
în dificultate, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;
În cererea de finanțare se va detalia rolul partenerului în implementarea proiectului, resursele umane și materiale alocate, precum și bugetul alocat pentru implementarea activității/activităților asumate de partener.
Atât Solicitantul cât și Partenerul trebuie să contribuie financiar la implementarea proiectului, respectiv să aibă alocate cheltuieli eligibile din totalul cheltuielilor eligibile prevăzute în buget, corespunzător activităților în care este implicat partenerul, nefiind posibil ca partenerul și/sau solicitantul să asigure unul altuia partea de buget (contribuție/ asistență financiară nerambursabilă sau/și contribuție proprie).
Evaluarea candidaților
Candidații declarați admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare și selectare a partenerilor. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declarați admiși candidații care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare 65 de puncte. Vor fi declarați respinși candidații care întrunesc mai puțin de 65 de puncte.
Rezultatul procedurii
Rezultatul procedurii de selecție se va publica pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara printr-un anunț (în termen de o zi lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor), care va conține informațiile cuprinse în anunțul de selecție și informații privind candidații/ofertanții participanți la procedură admiși și respinși și punctajul obținut de fiecare dintre aceștia, iar partenerii selectați vor fi contactați direct, la datele de contact furnizate în Fișa partenerului.
Soluționarea contestațiilor
Ofertanții care nu au fost selectați de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanțare pentru proiectul care face obiectul anunțului de selecție pot depune, în termen de o zi lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, contestații care se soluționează de Comisia de contestații în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.
Calendarul procedurii de selecție:
Perioada de depunere a candidaturilor | 28.06.2024 – 11.07.2024, orele 24 |
Solicitare clarificări | până în date de 09.07.2024 orele 12 |
Răspuns clarificări | până în date de 09.07.2024 orele 16 |
Evaluarea documentației | 12.07.2024 între orele 09-12 |
Anunț candidați admiși/respinși | 12.07.2024 între orele 14-16 |
Depunere contestații | 15.07.2024 până la ora 12 |
Soluționare contestații | 15.07.2024 între orele 13 -16 |
Afișare rezultat final | 16.07.2024 până la ora 12 |
Anexe: