ANUNȚ SELECȚIE PARTENER în vederea depunerii unei cereri de finanțare în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027

ANUNȚ SELECȚIE PARTENER
în vederea depunerii unei cereri de finanțare în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027; Prioritate P05 Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii; Apel de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, ID proiect 328741
Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, anunță organizarea unei proceduri de selecție a partenerilor privați furnizor privat de servicii sociale acreditați conform legii pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării și depunerii cererii de finanțare în cadrul unui apel de proiecte finanțat prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.
Procedura de selecție se desfășoară în conformitate cu prevederile:
- Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările ulterioare
- Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;
- Ordinul secretarului de stat al Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului nr. 286/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea Planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie;
- Hotărârea Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea;
- Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 440/2022 pentru aprobarea Strategiei naționale privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022—2027;
- Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, cu modificările și completarile ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune şi Fondul pentru o tranziţie justă;
- Hotărârea Guvernului nr. 490/2022 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi „O Românie echitabilă” 2022 – 2027;
- Hotărârea Guvernului nr. 1.547/2022 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi prevenirea şi combaterea violenţei domestice pentru perioada 2022-2027;
- Hotărârea Guvernului nr. 969/2023 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului „Copii protejati, România sigură” 2023-2027;
- Programul Incluziune și Demnitate Socială, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei nr. C(2022) 9635 final din 14.12.2022 de aprobare a programului “Incluziune și Demnitate Socială” pentru sprijin din partea Fondului european de dezvoltare regională și Fondului social european Plus în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică” din România / CCI 2021RO05FFPR001);
- Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;
- Ordinul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 2041/2023 pentru aprobarea modelului contractului de finanțare prevăzut la art. 14 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- Ordinul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 1777/2023 pentru aprobarea conținutului/modelului/formatului/structurii cadru pentru documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) teza întâi, art 6 alin. (1) și (3), art. 7 alin. (1) și art. 17 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- REGULAMENTUL (UE) 2021/1060 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de
- dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrație și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize;
- REGULAMENTUL (UE) 2021/1057 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 iunie 2021 de instituire a Fondului social european Plus (FSE+) și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1296/2013.
Program/Prioritatea/Obiectiv general/Obiectiv specific:Program: Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027
Prioritate: P05. Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii
Apel de proiecte: “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vede-
rea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”
Obiectiv general/Scop: Obiectivul general al proiectului îl reprezintă prevenirea și reducerea riscului de separarea a copiilor de familii precum și reintegrarea copiilor din sistemul de protecție specială în familie, în Municipiul Timișoara, prin implementarea metodei managementului de caz și furnizarea a 4 tipuri de servicii de sprijin (2 tipuri de servicii sociale licențiate și 2 modele de intervenție inovatoare) completate cu măsuri de acompaniere (sprijin financiar) pentru un număr minim de 266 copii din care 27 romă.
Obiectiv specific: ESO4.11. Lărgirea accesului egal și în timp util la servicii de calitate, sustenabile și la prețuri accesibile, inclusiv servicii care promovează accesul la locuințe și îngrijire orientată către persoane, inclusiv asistență medicală Modernizarea sistemelor de protecție socială, inclusiv promovarea accesului la protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor și grupurilor defavorizate Îmbunătățirea accesibilității, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, precum și a eficacității și rezilienței sistemelor de sănătate și a serviciilor de îngrijire pe termen lung (FSE+)
ID proiect: 328741
Prioritatea 5 din Programul Incluziune si Demnitate Socială 2021 – 2027 vizează implementarea de măsuri la nivel național care contribuie la reducerea deprivării materiale care afectează copiii (inclusiv prin sprijinirea familiilor monoparentale), la reducerea riscului de separare a copilului de familie precum și la dezvoltarea de servicii specializate pentru copii. POIDS sprijină persoanele afectate de tranziția climatică prin măsuri care vizează accesul la angajare pentru mamele singure și persoanele cu dizabilități, precum și măsuri de sprijinire a copiilor ai căror părinți lucrează în străinătate sau nu au loc de muncă
Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului:- Realizarea analizei de nevoi inițiale în vederea identificării nevoii la nivelul arealului de implementare al proiectului ;
- Managementul proiectului;
- Informare și publicitate;
- Identificarea, evaluarea copiilor aflați în situație de risc de separare de familie și a copiilor pentru care a fost instituită o măsură de protecție specială și care pot fi reintegrați în familie, inclusiv elaborarea Planului de servicii sau, după caz, a Planului individualizat de protecție;
- Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor în vederea prevenirii riscului de separare de familie ;
- Furnizare servicii sociale tip Centre de zi pentru copii aflați în situație de risc de separare de părinți;
- Furnizare servicii sociale tip Centre de zi de recuperare pentru copii cu dizabilitati ;
- Furnizare model de intervenție inovatoare prevenirea riscului de separare de familie în mediu abuziv;
- Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor din sistemul de protecție specială în vederea reintegrării în familie și implementare model intervenție inovatoare reintegrare;
- Implementarea de măsuri de acompaniere a familiei în vederea creșterii și îngrijirii propriilor copii sau după caz a celor reintegrați în familie.
Activitățile în care va fi implicat partenerul:
- Managementul proiectului;
- Informare și publicitate;
- Furnizare model de intervenție inovator prevenirea riscului de separare de familie în mediu abuziv
- Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor din sistemul de protecție specială în vederea reintegrării în familie și implementare model intervenție inovatoare reintegrare.
Valoarea proiectului:
Valoarea maximă a proiectului nu poate depăși echivalentul în lei a maximum 2.000.000 euro, calculat la cursul inforeuro aferent lunii mai 2024.
Cuantumul cofinanțării proprii a partenerului,conform Tabel 6 din Ghidul Solicitantului – Condiții Generale PIDS, este:
Cofinanțare minimă admisibilă: persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial
Prioritate Tipuri de regiuni Fond Cofinanțare UE % Cofinanțare națională publică % Cofinanțare națională publică – contribuție proprie % P5 Regiune mai puțin dezvoltată FSE+ 85 15 0 Cofinanțare minimă admisibilă: persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial:
Prioritate Tipuri de regiuni Fond Cofinanțare UE % Cofinanțare națională publică % Cofinanțare națională publică – contribuție proprie % P5 Regiune mai puțin dezvoltată FSE+ 85 10 5 Criteriile de selecție a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu):
Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidații le vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara:
-
- Scrisoare de intenție (Anexa 1)
- Fișa partenerului (Anexa 2)
- Declaratie eligibilitate(Anexa 3)
- Declarație privind evitarea dublei finanțări (Anexa 4)
- Grila de evaluare etapa de evaluare formală(Anexa5)-conformitate administrativă și eligibilitate
- Grila de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat(Anexa6) –contribuția organizației la activitățile proiectului, capacitatea resursei umane, capacitate operațională și financiară
- Declarație privind conformitatea cu prevederile Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene(Anexa 7)
- Declarație privind respectarea Convenției Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități(Anexa 8)Anexele trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fișei partenerului să fie integral completate.În Scrisoare de intenție și în Fișa partenerului candidații vor menționa cel puțin activitatea relevantă în vederea prevenirii riscului de separarea copilului de familie și pentru care dispun de resursele materiale și umane necesare și vor furniza o scurtă descriere a acțiunilor propuse în cadrul acestei activități cu prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor așteptate și atingerea obiectivelor și a contribuției în parteneriat: plus valoare adusă apelului de proiect “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”.Candidații vor prezenta și documente prin care sa facă dovada veridicității celor declarate pe proprie răspundere în Scrisoarea de intenție și Fișa partenerului, după cum urmează:
- Statutul organizației / actul constitutiv / certificat constatator prin care se face dovada că are în obiectul de activitate/statut activitate/activitățile de natura celor care sunt necesare implementării proiectului – servicii pentru copii/ familii/comunitate, servicii sociale
- Cod Unic Înregistrare/Certificat Înregistrare Fiscală;
- Dovada înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/ Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial/ Extras ONRC după caz
- Situații financiare pe ultimi 4 ani însoțite de dovada depunerii la ANAF;
- Lista resurselor materiale deținute de candidat și propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (ex.: material; echipamente ca de ex. laptop, videoproiector etc.; vehicule; spații disponibile pentru desfășurarea activităților proiectului etc);
- Autorizații și/sau acreditări care atestă expertiză relevantă pentru activitățile selectate conform legislației în domeniu dacă este cazul, valabile la data depunerii documentației.
- Partenerul demonstrează că în cel puțin unul din domeniile de activitate, aferente activităților relevante pe care acesta le implementează în cadrul proiectului a implementat operațiuni cu rata de realizare a indicatorilor mai mare de 70% din ținta/țintele propuse. Sunt avute în vedere proiectele ce vizează: implementarea de servicii sociale pentru copii;– implementarea de măsuri de prevenire a separării copilului de familie;
– implementarea de măsuri de dezinstituționalizare a copiilor;
– implementarea de măsuri de sprijin prin furnizarea de servicii de consiliere psihologică,
psihoeducațională, psihosocială pentru copii;
– implementarea de programe de educație parentală;
– implementarea de programe de prevenire a părăsirii timpurii a școlii;
– implementarea de programe de sprijin pentru copiii cu părinți plecați în străinătate.
– implementarea de programe de stimulare a incluziunii sociale și educaționale a copiilor proveniți
din grupurile vulnerabile în învățământul antepreșcolar/preșcolar/preuniversitar.
Forma de prezentare a ofertei de către entitatea interesată să devină partener:
Documentele de selecție vor fi prezentate în anunțul de selecție, respectiv:Scrisaoarea de intenție(Anexa1),Fișa partenerului(Anexa2),Declarație eligibilitate(Anexa3),Declarație evitarea dublei finanțări(Anexa4),Grila de evaluare etapa de evaluare formală(Anexa5),Grila de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat(Anexa6),Declarație privind conformitatea cu prevederile Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene(Anexa7), Declarație privind respectarea Convenției Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități(Anexa 8).
Data limită de depunere a dosarelor de candidatură: 11.07.2024
Persoana de contact:Tataru Sara , tel: 0356/416050,e-mail: proiecte.dasmt@gmail.com.
Modalitatea de depunere a candidaturilor:
a). La Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, sediu administrativ din str. Ioan Plavoșin nr.21, în perioada 28.06.2024-11.07.2024 în intervalul orar 8-16, personal/curier/poștă, în plic închis cu mențiunea: „Pentru selecția de partener ” in cadrul apelului de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, PIDS 2021-2027.
b). În format electronic, prin mijloace electronice (e-mail) în perioada 28.06.2024-11.07.2024 până la ora 24, pe adresa de e-mail proiecte.dasmt@gmail.com , fax 0356416049.
Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română și vor fi depuse în oricare din formele precizate mai sus și în termenul solicitat, asumate de reprezentantul legal prin semnătura și ștampila sau semnătura electronică după caz.
Pe baza documentației depuse de candidații, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaților conform Grilei de evaluare – etapa de evaluare formală (ANEXA 5) și a Grilei de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat (ANEXA 6).
Cerințe generale privind eligibilitatea partenerului
Pentru a fi eligibil partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Se încadrează în categoria solicitanților/ partenerilor eligibili conform prevederilor din Ghidul Solicitantului – Condiții specifice;
- Asigură contribuția proprie la valoarea cheltuielilor eligibile, acoperirea cheltuielilor proprii neeligibile ale proiectului, precum și cele pentru buna funcționare a acestuia în perioada de durabilitate;
- Are dreptul legal de a desfășura activitățile prevăzute în cadrul proiectului.
Organizația/Reprezentantul NU se află în niciuna din următoarele situații:
- în stare de faliment/ insolvență sau obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, a încheiat acorduri cu creditorii, și-a suspendat activitatea economică sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situații sau se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
- face obiectul unei proceduri legale pentru declararea să într-una din situațiile de la punctul anterior;
în dificultate, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;
- să fi fost găsit vinovat printr-o hotărâre judecătorească definitivă pentru comiterea unei fraude/infracțiuni referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului Penal aprobat prin Legea nr. 286/2009, cu modificările și completările ulterioare.Reprezentantul legal care își exercită atribuțiile de drept, pe perioada procesului de evaluare, selecție și contractare, nu se afla într-una din situațiile de mai jos:
- în situația de a induce în eroare Autoritatea de Management, sau comisiile de verificare, prin furnizarea de informații incorecte, inexacte sau prin omisiune;
- în situația de a încerca/de a fi încercat să obțină informații confidențiale sau să influențeze comisiile de verificare sau Autoritatea de Management;
- să fi suferit condamnări definitive în cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
În cererea de finanțare se va detalia rolul partenerului în implementarea proiectului, resursele umane și materiale alocate, precum și bugetul alocat pentru implementarea activității/activităților asumate de partener.
Atât Solicitantul cât și Partenerul trebuie să contribuie financiar la implementarea proiectului, respectiv să aibă alocate cheltuieli eligibile din totalul cheltuielilor eligibile prevăzute în buget, corespunzător activităților în care este implicat partenerul, nefiind posibil ca partenerul și/sau solicitantul să asigure unul altuia partea de buget (contribuție/ asistență financiară nerambursabilă sau/și contribuție proprie).
Evaluarea candidaților
Candidații declarați admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare și selectare a partenerilor. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declarați admiși candidații care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare 65 de puncte. Vor fi declarați respinși candidații care întrunesc mai puțin de 65 de puncte.
Rezultatul procedurii
Rezultatul procedurii de selecție se va publica pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara printr-un anunț (în termen de o zi lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor), care va conține informațiile cuprinse în anunțul de selecție și informații privind candidații/ofertanții participanți la procedură admiși și respinși și punctajul obținut de fiecare dintre aceștia, iar partenerii selectați vor fi contactați direct, la datele de contact furnizate în Fișa partenerului.
Soluționarea contestațiilor
Ofertanții care nu au fost selectați de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanțare pentru proiectul care face obiectul anunțului de selecție pot depune, în termen de o zi lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, contestații care se soluționează de Comisia de contestații în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.
Calendarul procedurii de selecție:
Perioada de depunere a candidaturilor | 28.06.2024 – 11.07.2024, orele 24 |
Solicitare clarificări | până în date de 09.07.2024 orele 12 |
Răspuns clarificări | până în date de 09.07.2024 orele 16 |
Evaluarea documentației | 12.07.2024 între orele 09-12 |
Anunț candidați admiși/respinși | 12.07.2024 între orele 14-16 |
Depunere contestații | 15.07.2024 până la ora 12 |
Soluționare contestații | 15.07.2024 între orele 13 -16 |
Afișare rezultat final | 16.07.2024 până la ora 12 |
Anexe:
- Anexa 1_Scrisoare intentie
- Anexa 2_Fisa partenerului
- Anexa 3 _Declaratie eligibilitate
- Anexa 4_Declaratie evitarea dublei finantari
- Anexa 5 _Grila CAE.docx
- Anexa 6_Grila ETF.docx
- Anexa 7_Declaratie conformitate Carta UE
- Anexa 8_Declaratie respectare drepturi pers dizabilitati